tirsdag den 4. oktober 2016


Mange skæbner samlet på ét sted

Fattigdom, insest, vold, dødsfald, handicap og manglende interesse - der er mange forskellige årsager til at børnene er havnet på Emmanuel. Hver enkelt barn har en historie bag sig, en ofte barsk historie at forholde sig til - i en alt for ung alder.
Jeg kender langt fra alle børnenes livshistorier, men føler mig meget beæret over, at nogle af deres historier bliver delt med mig. Alle disse historier sætter nogle gange Danmarks problemer lidt i perspektiv - fx når folk raser over, at der bliver fanget pokemon lige ude foran deres have eller når naboens æbletræ hænger over hækken og skygger for middagssolen.

Selvom det er skrækkeligt alt det børnene har oplevet, er det stadig væk et smil og et "Buenos Dias, Como esta?" (God morgen, hvordan har du det?) der møder mig, hver morgen. Drengene elsker stadig væk en rask fodboldkamp og tager gerne et kapløb gennem haven - hvis en har taget en bold, som en anden vil gøre krav på - præcis som danske drenge.


Det er stadig en stor udfordring for mig at være her, men jeg nyder det, og føler mig meget privilegeret over den mulighed, jeg fik i at rejse herover.

 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar