tirsdag den 30. august 2016


Ankomst Emmanuel

 
Så er jeg endelig nået frem til Emmanuel, hvor mit hjem i de kommende ca 4 måneder hedder:

 

Orfanatorie Emmanuel

Mette Amby

Apdo Postal 20496 Comayaguela, Honduras

 

  • Breve og pakker modtages gerne!


Her bor jeg sammen med 7 andre piger. Vi er 4 danskere og 4 amerikanere. Jeg har været så heldig, at få lov til at dele værelse med en københavner, egentlig er jeg lidt i tvivl om sprogbarrieren er størst mellem mig og børnene på Emmanuel, eller om den er større mellem mig og min rombo. Det vil tiden nok vise.

 

Emmanuel er et kæmpe børnehjem med nuværende ca 500 børn i alderen 0-18 år.
Jeg skal primært være ved de såkaldte Power Todlers, som er drenge i alderen 5-7 år. Hold da op der er gang i sådan nogle små dejlige drenge. Så jeg kan godt finde min kreative side frem og finde på aktiviteter de kan lave, når de ikke er i skole.
 

Derudover har jeg fået ansvaret for at uddele medicin på hele Emmanuel - tjo man er vel sygeplejerske. Det betyder, at hver dag er der ca 30 børn der får fast medicin + det løse. Der er meget at holde styr på, og mange ansigter at huske. Det bliver lettere og lettere dag for dag.
Lige nu glæder jeg mig bare til at få en hverdag hernede, og føle at jeg bare har lidt styr på nogle ting.

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar